DirectAdmin Kontrol Paneli Türkçe Kullanım Kılavuzu.
 

Ana Sayfa >> E-Posta

DirectAmin E-Posta  

Bu konu, DirectAdmin üzerinde e-mail hesapları yaratmak, bir catch-all (sunucunun tüm spamları yakalayabilmesi) adresi yaratmak, mail forward’lamak, otomatik cevaplayıcılar, tatil mesajları, mail listeleri ve MX kayıtları alternatifleri.

E-Mail Hesapları Yaratmak 

Bir e-mail hesabı yaratmak için, DirectAdmin kontrol paneline giriş yapın ve sonra "E-Mail Menu" linkine tıklayın ve sonra "POP3 E-Mail Accounts" linkine tıklayın. Orada mevcut bir e-mail hesabı olduğunu fark edeceksiniz: kullanıcıadı@domaininiz.com. (Buradaki kullanıcı adı, kontrol paneline giriş için kullandığınız kullanıcı adıdır.) Bu hesap kalıcıdır ve silinemez.

Yeni bir POP3 mail hesabı yaratmak için, "Create POP3 Mail Account" i tıklayın. Aşağıdaki kutu ile karşılaşacaksınız:

Bir kullanıcı adı ve şifre girin. Daha sonra “Create” diyin. Kontrol paneli, şöyle görünen bir sayfaya dönüşecektir.

Not: Eğer kullanıcı adı bir otomatik cevaplayıcı, forward edici veya mail listesinden alınmışsa, bir POP3 hesabı oluşturamazsınız.

E-Mail Hesabının Şifresini Değiştirmek

Bir e-mail hesabının şifresini değiştirmek için, öncelikle DirectAdmin'de "POP3 E-Mail Accounts" menüsüne girmelisiniz. Daha sonra, e-mail adresinin yanındaki "change" linkine tıklayın.

"Modify POP3 Mail Account" kutusu açıldıktan sonra, yeni şifrenizi 2 kere girin ve “Update” tuşuna basın.

E-Mail Hesaplarını Silmek

 

Bir e-mail hesabını silmek için öncelikle, "POP3 E-Mail Accounts" menüsüne girin. Daha sonra, silmek istediğiniz hesabın yanındaki kutuyu işaretleyin ve "Delete Selected” ı tıklayın.

SMTP Onayı

E-mail programınıza POP3 hesabı açarken, eğer mail yollarken hosting hesabınızı kullanmayı seçiyorsanız(ISP mail sunucusu yerine), SMTP onayını engellemelisiniz.

SMTP giriş adı ve şifresi, POP hesabınızınkilerler aynıdır.

MS Outlook: Tools, Accounts, sonra hesabınızın adını girin ve Properties’e basın. Servers sunucusundaki, "My server requires authentication" i işaretleyin.

Daha ayrıntılı bilgi için, kullandığını e-mail programının, yardım hizmetlerinden yararlanabilirsiniz.

Catch-All Adresi Oluşturmak 

Eğer sunucu, mevcut olmayan mail adresleri için posta alırsa, o mesajları bir yere yerleştirmeleri gerekir. Kontrol paneli size üç seçenek sunar:

1. Fail: Sunucu mesajları siler ve mesajı yollayana, mesajın adrese ulaşmadığını bildirir..

2. Ignore: Sunucu, mesajı gönderene bir uyarı göndermeden mesajları siler.

3. Adress: Sunucu, mesajları geçerli bir mail adresine yollar.

Bu seçeneklerden birini seçebilmek için, öncelikle kontrol panelinden “E-mail Menu” yü görüntülemelisiniz. Daha sonra "Catch-All E-Mail" ikonuna tıklayın. Şuna benzer bir kutucuk göreceksiniz.

 

 

İstediğiniz seçeneği seçin ve “Update”i tıklayın.

Forward Ediciler 

Forward ediciler, gelen maillerin, diğer birçok adrese gönderilmesine yardımcı olurlar. Örneğin: bilgi@domaininiz.com ve destek@domaininiz.com adreslerine gönderilen maillerin ileti@domaininiz.com POP3 hesabına gönderilmesini sağlayabilirsiniz. Bunu yapabilmenizi sağlayacak, iki forward edici yaratabilirsiniz.

Forward edici yaratmak için, öncelikle kontrol panelinden "E-Mail Menu" yü görüntüleyin. Daha sonra "Forwarders" ikonuna tıklayın ve daha sonra sayfanın başındaki "Create New Forwarder" linkine tıklayın. Şunun gibi bir kutu göreceksiniz:

Forwarder Name’i (Forward edici adı) ve Destination Email’i (mailin nereye gideceği) girin. Daha sonra "Create" tuşuna basın. Forward etmek istediğiniz adresleri virgül (boşluk bırakmadan) ile ayırabilirsiniz. Örneğin: email@domain1.com,email@domain2.com,email@domain3.com

Diğer geçerli forward öğeleri :
fail: ulaşmayan mailin gönderene geri dönmesini sağlar 
blackhole: ise maili kabul edecek ve silecektir.

Forward Edicileri Değiştirmek Silmek

 

Tüm Forward ediciler, forwarder menüsünden listelenmiştir. Bir forward ediciyi silmek için, ismin yanındaki kutuyu işaretleyin ve “Delete Selected” butonuna basın.

 

Forward edici adresinin yanındaki “modify” linkine basılarak iletinin gideceği adres değiştirilebilir ancak, forward eden mail adresi değiştirilemez.

Otomatik Cevaplayıcılar 

Otomatik cevaplayıcılar, gelen tüm maillere, standart bir mesaj ile cevap veren robotlardır. Otomatik cevaplayıcılar, içeriklerine bakmaksızın tüm gelen mesajlara cevap verirler. Örneğin bazı şirketlerin fiyat listeleri, otomatik cevaplayıcılara bağlanmıştır. Potansiyel müşteriler, pricelist@domain.com adresine mail atarlar ve birkaç dakika içinde ücret listeleri maillerine gelir.

Bir otomatik cevaplayıcı oluşturmak için, öncelikle DirectAdmin kontrol panelinden “E-Mail Menu”yü görüntülemelisiniz. Daha sonra "Autoresponders" ikonuna ve daha sonra "Create New Autoresponder" linkine tıklayın.

 

Öncelikle bir otomatik cevaplayıcı adı seçin.

Daha sonra, “Responder Message” kutusuna mesajınızı yazın. HTML etiketleri eklemenize gerek yoktur.

Üçüncü olarak bir CC adresi ekleyebilirsiniz. Bu adrese, otomatik yollayıcıların her birinin çıktılarından bir kopya yollanacaktır. CC özelliğini işaretlemezseniz, otomatik yollayıcınızın kaç teklif aldığını görüntüleyebilirsiniz.

Not: Otomatik cevaplayıcıya bağlı bir pop hesabınız veya forward ediciniz olmalı. Eğer gelen mailin bir kopyasınız saklamak istiyorsanız, otomatik cevaplayıcı ile aynı isimde olan bir pop hesabı yaratın. Eğer gelen mailleri silmek istiyorsanız, ve sadece cevap yollamak istiyorsanız, aynı isimde forward edici yaratmalı ve maili :blackhole:’a forward etmelisiniz.

Otomatik Cevaplıyıcıları Silmek / Değiştirmek

Tüm otomatik cevaplayıcılar, “autoresponder” menüsünde yer alır. Onları silmek için, yanlarındaki kutucukları işaretleyince “Delete Selected” tuşuna basın.

Otomatik cevaplayıcıları değiştirmek için, “autoresponder” yanındaki "modify" linkine tıklayın. Modify özelliği, otomatik cevaplayıcı mesajını ve CC adresini değiştirmenize yardımcı olur. İşiniz bittiğinde “Create” tuşuna basabilirsiniz.

Tatil Mesajı 

Tatil mesajı, insanlara sizin bilgisayar başında olmadığınızı söyler. Genel bir tatil mesajı şöyle olabilir: “E-mailinizi aldım fakat, 21 Haziran’a kadar burada değilim. Mailinizi bu tarihten sonra cevaplayabilirim.” Tatil mesajları, daha önceden var olan POP3 hesapları ile birlikte çalışır.

Bir tatil mesajı oluşturabilmek için, öncelikle DirectAdmin kontrol panelinden "E-Mail Menu" görüntülenmeli. Daha sonra, “Vacation Messages icon” a ve sonra da "Set New Vacation Message" linkine tıklanmalı.

İlk olarak, tatil mesajı eklemek istediğiniz POP3 hesabınızı seçin. İkinci olarak, tatil mesajınızı “vacation message” bölümüne yazın. Üçüncü olarak da başlangıç ve bitiş tarihlerini girin( vacation start/stop). Son olarak da “Create” tuşuna basın.

Tatil Mesajlarını Silmek / Değiştirmek

Tüm tatil mesajları, vacation messages menüsünde listelenmiştir. Bir tatil mesajını tamamen silmek için, “vacation account” ın yanındaki kutuyu işaretletin ve “Delete Selected” butonuna basın.

Bir tatil mesajı, vacation account’un yanındaki “modify” linkine basılarak değiştirilebilir. Modify özelliği, mesaj metnini, tatilin başlangıç ve bitiş tarihlerini değiştirmenizi sağlar.

Mail Listeleri 

Bir mail listesi oluşturmak için öncelikle, DirectAdmin kontrol panelinden “E-Mail Menu” yü görüntüleyin. Daha sonra “Mailing List” ikonunu tıklayın. Hiçbir liste görünmeyecek, “Create Mail Listing” e tıklayın.

 

Listeniz için bir isim girin ve “Create” tuşuna basın. Böylece mail listesi menüsüne geri döndürüleceksiniz ve tabloda yeni listeniz yer alacak. Not: Eğer isim bir POP3 hesabı, otomatik cavaplayıcı veya forward edici olarak kayıtlıysa, bu mail listesi oluşturamazsınız.

 

E-Posta Aracılığı ile Üye Olmak / Üyelikten Çıkmak

Sunucu, Majordomo mail listesi programını kullanmaktadır. Genel olarak, mail listeleri yalnızca, e-mailler vasıtasıyla işletilir ve yapılandırılır. Bir mail listesine üye olmanın 2 yolu vardır:

1 majordomo@yourdomain.com adresine bir mail gönderin ve mesaj metnine "subscribe listname" yazın. (tırnak işaretini kullanmayın.)

2 listname-request@yourdomain.com adresine bir mail gönderin ve mesaj metnine "subscribe" yazın (tırnak işareti kullanmayın).

Her liste, toplu mesaj gönderme olanağına sahiptir. Yani, mesajlar bir yere kaydedilirler ve belli periyotlar halinde (örneğin haftada bir) olmak üzere bir büyük mesaj olarak gönderilirler. Büyük listelerde bu kullanışlı bir yöntemdir, çünkü çoğu kullanıcı her gün mail almaktan hoşlanmaz. Bir mail listesinin toplu (digest) mesaj gönderim sürümüne kayıt olmak istiyorsanız, şunları yapın:

1. "subscribe listname" yerine "subscribe listname-digest" yazın.

2. listname-request@yourdomain.com yerine listname-digest-request@yourdomain.com yazın.

Üyelikten çıkmak için yapmanız gerekenler, üye olmak için yapmanız gerekenlerin aynısıdır, sadece "subscribe" yazdığınız yerlere "unsubscribe" yazmanız gerekecek. Majordomo, size bir sonuç maili gönderecek ve isteğinizin gerçekleşip gerçekleşmediğini bildirecek. Ayrıca, kontrol panelinden, üye olanların listesini görüntüleyebilirsiniz.

 

DirectAdmin Kontrol Panelini Kullanarak Üye Olma / Üyelikten Çıkma

DirectAdmin Kontrol panelini kullanarak, üye olanları silebilir veya yeni üyeler ekleyebilirsiniz. Yalnız şunu unutmayın ki, eğer bir kullanıcıyı eklerseniz, Majordomo onlara, eklendiklerine dair bir uyarı mesajı göndermez. Yani, biri onlar mail atmadan veya listede olduklarını söylemeden, listeye eklendiklerinden haberdar olmazlar.

İlk adımda, değişiklik yapmak istediğiniz listeyi seçin. Mail listesi menüsünden, tüm mail listelerini görebilirsiniz. Üzerinde çalışmak istediğiniz liste isminin yanındaki “view” linkine basın. Aşağıdakine benzer bir kutu ile karşılaşacaksınız.

Birini üye yapmak için, "Add to mylist" veya "Add to mylist-digest" den birini seçebilirsiniz. Daha sonra “submit” tuşuna basın. Üyelikten çıkarma işlemleri ise, kaldırmak istediğiniz adreslerin yanına işaret koymanız ve “Delete Selected” demeniz ile gerçekleştirilir. Tüm üyeler, mail listesine ne şekilde kaydoldukları (e-mail yolu veya kontrol paneli) dikkate alınmaksızın burada listelenirler.

Mail Listesi Ayarlarını Değiştirmek

Kontrol paneli, Majordomo’nun görünümünü değiştirebilmeniz için arabirimlerle size sunulur. Bu özelliği görüntülemek için, ana mail liste menüsüne gidin ve değişiklik yapmak istediğiniz listenin yanındaki “view” linkine tıklayın. Ekranın en üst kısmında,başka bir link göreceksiniz: "To change list and digest settings, click here.” Bu link sizi komfigürasyon menüsüne (configuration) götürecek.

Konfigürasyon menüsü, mail listesinin şu özelliklerini değiştirmenizi sağlar:

- List description (Liste Açıklaması)
- Digest settings (Toplu Ayarlar)
- Subscribe policy (Üye Olma Kuralları)
- Maximum message length (Maksimum mesaj uzunluğu)
- Moderators (Moderatörler)

-
Ve daha fazlası

Konfigürasyon menüsü uzman kullanıcılar içindir.

 

Filtreler 

Filtreler, belli başlı maillerin, engellenmesine neden olurlar. Filtreler evrenseldir; bu da belirli bir mail hesabu için filtreler olmayacağı anlamına gelir. Filtre oluşturmak için, öncelikle kontrol panelinden "E-Mail Menu"yü görüntüleyin. Sonda “Filters” ikonuna basın.

İlk seçenek, belirli bir mail adresinden gelen mailleri engellemenizi sağlar. Buraya mail almak istemediğiniz adresi yazın ve “Block” tuşuna basın.

İkinci seçenek, belli bir alan adından(domain) gelen mailleri engellemenizi sağlar. Alan adını girin (www kullanmayın) ve “Block”a basın.

Belirli bir kelimeyi barındıran mailleri engelleyebilirsiniz. Bu kelimeyi girin ve “Block” tuşuna basın. Bu özellik, hem e-mail konusu hem de metni içinde istenmeyen kelimeleri fark edince, maili engeller.

İsterseniz, almak istediğiniz en büyük mail boyutunu da buradan belirleyebilirsiniz. Örneğin, 3000 Kb yazın ve “Block” tuşuna basın.

Adult fitler (yetişkin filtresi) “Enable” tuşuna basılarak açılıp kapatılabilir. Yetişkin filtresi, en gelen cümleleri, kelimeleri ve adresleri engelleyecektir.

Filtreleri Silmek

Tüm filtreler, “filters menu”de listelenir. Ve aşağıdaki gibi görünür.

Bu örnekte, badsite.com’dan gelen mailleri artık engellemek istemediğimiz belirtilmiş. Kaldırmak istediğiniz filtrelerin yanındaki kutuları işaretleyin ve “Delete Selected” deyin.

MX Kayıtları 

Everyone.net gibi ücretsiz mail hizmeti veren siteler, programlarının çalışabilmesi için, MX değişiklerinin yapılmasını gerekli görüyor. Bu değişiklik, alan adınızın onların sunucularına yönlendirilmesini sağlıyor. Şunu unutmayın, MX kayıtlarınızı değiştirirseniz; mevcut POP3 hesaplarınız, göndericileriniz, otomatik cevaplayıcılarınız ve mail listelerinizin çalışması engellenmiş olur.

MX kayıtlarını değiştirmek için, kontrol panelden "E-Mail Menu"'ye girin. Sonra "MX Records" icon'una tıklayın.

Öncelikle, önceki MX kaydını; yanındaki kutucuğa tıklayarak ve “Delete Selected” diyerek silin. Şu anda listede hiç MX kaydı olmamalı.

Daha sonra, kutucuğa host adını yazın (sonuna bir boşluk bırakın). Daha sonra sağdaki küçük açılan listeden öncelik derecesi seçin (bu genellikle “10” olarak seçilir.) Öncelik derecesi, e-mail sağlayıcınız tarafından da size verilebilir. Ve sonra “Add” tuşuna basın.

Not: Host adının sonuna nokta koyduğunuzdan emin olun.

Orijinal MX ayarlarına ulaşmak için, domainisminiz.com yazın ve öncelik derecesini “0” olarak ayarlayın, diğer MX kaydını da silin.

Webmail 

Webmail’i görüntülemek için, DirectAdmin ana kontrol paneli menüsündeki "E-Mail Menu" linkine tıklayın ve daha sonra “webmail” ikonuna tıklayın.

 

Öncelikle; E-mail kısmına e-mail adresinizi girin. Daha sonra Password kısmına şifrenizi yazın. "Login >>" tuşuna basın. Dilerseniz Türkçe dil seçeneğini de seçebilirsiniz.

Aynı şekilde, hosting kontrol panele girmeden
domainisminiz.com/webmail şeklinde yazarakda epostalarınıza dilediğini yerden web üzerinden online ulaşabilirsiniz.

 


Bu sayfadaki içerikler, site-helper.com internet sitesinden "İngilizce bilmeyen DirectAdmin kullanıcıları için" Türkçe'ye çevrilmiştir ve RealNet tarafından

barındırılmaktadır. Soru, görüş ve önerileriniz için; admin@directadmin.net.tr